Erke Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi “Öğrenme Güçlüğü Bölümü” Ekibi Ile Özel Röportaj

Erke Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi “Öğrenme Güçlüğü Bölümü” Ekibi Ile Özel Röportaj

Erke Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi bünyesinde bulunan “özel gereksinimi bulunan” öğrencilere, her konuda destek verilmektedir. “Öğrenme Güçlüğü Bölümü” de  bunlardan birisidir. Alanında uzman eğitmenlerimiz, güncel bilgilerle sürekli gündemi takip etmektedirler. Ailelere her konuda sınırsız destek veren eğitmenler, “Öğrenme Güçlüğü” konularında her öğrenciye özenle yaklaşır ve öğrencinin genel durumuna göre bir yol haritası hazırlayarak, velisi ile birlikte hareket eder. Gülay ŞİMŞEK ile “öğrenme güçlüğü” nün işleyişini ve bu bölümde verilen hizmetleri konuştuk.

Sizi tanıyabilir miyiz?

Merhabalar, ben Gülay ŞİMŞEK. Ege Üniversitesi SınıfÖğretmenliği mezunuyum. Aldığım sertifika programı ile yaklaşık onbir yıldır özel eğitim öğretmenliği yapıyorum.

Bize biraz özel eğitim ve özel eğitim öğretmenliğinden bahseder misiniz?

Tabii ki. Özel eğitim; bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal açıdan desteğe ihtiyacı olan çocuklarımıza destek vermek için oluşturulmuş bir kurumdur. Özel eğitim öğretmenliği ise bu alanlarda çocuklarımıza yardımcı olmak, takıldıkları noktalarda çocuklarımızı bağımsıza ulaştırmak için gönül vererek yapılması gereken bir özveri işidir.

Kısaca mental retardasyon ve nedenlerinden bahseder misiniz?

Mental retardasyon bir hastalık değildir. Değişik genetik faktörler ve dış etkenler neden olabilir. Zihinsel engelli kişiler yavaş öğrenir ve öğrenme sınırlıdır. Günlük yaşam becerileri ve Toplumsal uyum becerilerinde zorluk yaşayabilirler. Bu alanda bizler devreye girerek onların yaşadıkları zorlukları mümkün olduğunca gidermeye çalışıyoruz. Bu noktada bizlere olduğu kadar hem aileye hem de toplumumuza büyük rol düşüyor.

Peki toplumumuza bu noktada nasıl görevler düşüyor?

Özel eğitim konusunda toplum maalesef yeterli bilince ulaşmış değil. Öncelikle öğrencilerimiz kabul görmeli, onlara küçük görevler verilerek toplumun bir parçası olduklarını hissetmeleri sağlanmalıdır.

Aile de demiştiniz. Özel gereksinimli çocuk sahibi ailelerden beklentileriniz nelerdir?

Ailelerin kesinlikle öğretmenlerle iş birliği içinde hareket etmeleri gerekir. Öğrencilerimizin okulda aldıkları eğitim evdede mutlaka tekrar edilmelidir. Böylece daha hızlı ve kalıcı bir öğrenme gerçekleşecektir.

Sizin genellikle hangi engel grupları ile çalışıyorsunuz?

Sınıf Öğretmenliği temelli olduğum için özellikle akademik gereksinimi olan öğrenciler ile çalışıyorum. Nadiren de olsa diğer gruplar ile de çalışmalarım oluyor. Mesela okuma yazma bilmeyen bir öğrencime bu becerileri kazandırabilmek benim için büyük mutluluk kaynağı.

Son olarak, söylemek istediğiniz bir şey var mı?

Bence özel eğitim öğretmenliği büyük emek ve özveri gerektiren bir meslektir. Gönülden bağ gerektirir. Çocuğun dünyasına inebilmek, onun penceresinden bakabilmek, çocukla aynı frekansta olmak öğrenmeyi en mükemmel hale getirecektir.